راهنمای خرید آب مرکبات گیری

شاید اکثر شما هنوز در منزل خود از آب میوه گیری های اهرمی و دستی استفاده می کنید یا این وسیله را به یاد دارید. استفاده از این وسیله کار چندان راحتی نبود و برای گرفتن یک لیوان آب میوه باید با دست خود فشار زیادی را بر اهرم وارد می کردید. امروزه با پیشرفت های فراوان در تجهیزات و لوازم کاربردی آشپزخانه، این وسیله قدیمی و سخت جای خود را به دستگاه آب مرکبات گیری های پیشرفته داده است. اما هنوز هم از نوع دستی و پلاستیکی این وسیله، استفاده های زیادی می شود. در مطالب زیر شما را با انواع دستگاه آب مرکبات گیری آشنا خواهیم کرد.

آب مرکبات گیری دستی جنس پلاستیک

طراحی دستگاه آب مرکبات گیری دستی، کاملا ساده و استفاده از آن راحت می باشد. این وسیله معمولا دارای یک سر مخروطی شکل است و یا اینکه چند سری در سایز های مختلف دارد. نحوه استفاده از آن هم بسیار راحت است. فقط باید میوه هایی همچون پرتغال، لیمو، نارنگی را از وسط دو نصف کنید و بر روی مخروط دستگاه با فشار بچرخانید، آب میوه به طور کامل به داخل محفظه و پارچی که زیر مخروط قرار دارد منتقل می شود.

دستگاه آب مرکبات گیری برقی

نحوه عملکرد دستگاه آب مرکبات گیری برقی قطعا بهتر از نوع دستی و پلاستیکی آن می باشد. این محصول با برق کار می کند. هنگام استفاده از این وسیله، یک قطعه میوه برش خرده مانند لیموترش یا پرتغال را بر روی مخروط دستگاه قرار دهید، سپس دستگاه شروع به چرخش کرده و به طور خودکار آب میوه ها را می گیرد. بدون اینکه نیازی به فشار دست باشد. برخی از این مدل ها، مجهز به یک اهرم برای کنترل و هدایت میوه هستند. برخی دیگر هم بدون اهرم، عملیات آب میوه گیری را انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید